måndag 21 juni 2010

Tidigare i år


Släppte Beach House albumet Teen Dream på Sub Pop. Bandet är eller var okänt för mig och det är i och för sig inte så konstigt. Då det ofta tar lite tid för mig att ta till mig nya (nya och nya) band på vissa musikfronter. Jag upptäckte dem ändock, genom Paste Magazine och listan Best Music of 2010 (So Far) och kände att jag nog borde ge dem en chans. Själv skulle jag nog inte placera Beach House bland mina tio bästa album från det här året men låten Zebra föll mig smaken, drömskt och melankoliskt. Nico ska väl också nämnas i detta sammanhang. Och Zebra:n den hamnar på min Spotifylista över bra låtar från det här året. 10-listan har uppdaterats så jag länkar den här nedan, ifall någon har missat den.


Spotifylista länkad här:
Några 10:or


Zebra / Beach House (2010)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar