- Calexico - Carried To Dust
- Okkervil River - The Stand Ins
- Drive-By Truckers - Brighter Than Creation's Dark
- Mark Olson & Gary Louris - Ready For The Flood
- Conor Oberst - Conor Oberst
- Lambchop - OH (ohio)
- Fleet Foxes - Fleet Foxes
- Grand Archives - The Grand Archives
- Silver Jews - Lookout Mountain, Lookout Sea
- The Clash - Live At Shea Stadium
- Tift Merritt - Another Country
- Eef Barzelay - Lose big
- Alejandro Escovedo - Real Animal
- Bonnie "Prince" Billy - Lie Down In The Light
- Gary Louris - Vagabonds
- The Beautiful Loser Society - Aim Low
- Reckless Kelly - Bulletproof
- Willard Grant Conspiracy - Pilgrim Road
- Woven Hand - Ten Stones
- The Roseline - Lust For Luster
- Eliza Gilkyson - Beautiful World
- Have Gun Will Travel - Casting Shadows Tall As Giants
- Nels Andrews - Off Track Betting
- Chris Knight - Heart Of Stone
- Emmylou Harris - All I Intended To Be
- Angela Desveaux & The Mighty Ship
- Old Crow Medicine Show - Tennessee Pusher
- Old 97's - Blame It On The Gravity
- Billy Bragg - Mr Love & Justice
- Aimee Mann - @#%&*! Smilers
- Robert Forster - The Evangelist
- Caroline Herring - Lantana
- The Felice Brothers - Felice Brothers
- The Breeders - Mountain Battles
- Allison Moorer - Mockingbird
- Travel By Sea - Days Of My Escape
- Ryan Adams & The Cardinals - Cardinology
- R.E.M. - Accelerate
- Kathleen Edwards - Asking For Flowers
- Tim O'Brien - Chameleon
- The Bittersweets - Goodnight, San Francisco
- Bon Iver - For Emma, Forever ago
- Shearwater - Rook
- Dawn Landes - Fire Proof
- Last Of The Blacksmiths - Young Family Song
- Elbow - The Seldom Seen Kid
- Haunt - The Deep North
Så här blev min lista över bästa skivor från 2008. Egentligen borde en hel del äldre skivor också få plats på listan, eftersom de är nya för mig (även om de alltså är av äldre datum). Fast det är ett ämne att återkomma till. Jag tänker också förhoppningsvis återkomma med en del kommentarer till ovanstående lista.
Vilken spännande lista :) Massa band jag måste lyssna på ju. Kram Linnéa
SvaraRadera