måndag 30 november 2009

En påminnelse i höstrusket


Jag är glad att jag äntligen funnit den animerade filmen till The Cures One Hundred Years (1982). 1984 visades den här filmen, som är signerad Max Andersson, med tillhörande sång på teve och jag blev djupt tagen då, dels för att låten då var en av mina favoriter (liksom för den delen hela skivan), dels för att filmen lyfte musiken några nivåer ytterligare. The Cure har sedan dess förlorat sin plats bland mina favoriter men då vid den tiden var de riktigt stora, som sagt var.

Den animerade filmen har funnits i mitt medvetande och nu har jag alltså fått se den igen till min stora glädje och den håller än tillsammans med musiken. Videon fann jag på YouTube via Stefan Malmqvists blogg Klubb Harmoni: http://klubbharmoni.wordpress.com/.



One Hundred Years / The Cure (1982), Filmen / Max Andersson (1984)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar