torsdag 26 november 2009

Nya album


Det har dröjt något men äntligen har de anlänt, de senaste albumen med The Avett Brothers I And Love And You, Grand Archives Keep In Mind Frankenstein och The Cave Singers med Welcome Joy. De två förstnämnda albumen har jag hunnit lyssna igenom nu och första intrycket är gott. The Avett Brothers titelspår är en äkta T.A.B.-sång snyggt arrangerad, med stora känslor utan att för den sakens skull tappa fotfästet. Jag har hört den tidigare och den finns även här på bloggen. Spelglädjen smittar fortfarande av sig och jag förväntar mig att deras album ska växa och förhoppningsvis bli lika fantastiskt som deras tidigare album Emotionalism från 2007.

Grand Archives platta lät också bra. De fortsätter på sitt inkörda spår och jag förväntar mig även här att låtarna kommer att sätta sig så småningom. Detta album innehåller liksom deras förra The Grand Archives från 2008 smäktande musik med skön popnerv och här följer ett smakprov...


Oslo Novelist / Grand Archives (2009)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar