tisdag 30 mars 2010

Lite nyfiken...


...blir man allt, när man läser följande "There are still many a music fan out there that doesnt quite get where the roads of punk and country or folk meet", dessutom på en favoritsajt som Twangville. Bandet Tumbledown med Mike Herrera är för mig ett okänt band men eftersom jag gillar ovanstående genrer (samt sajten som sagt var) så får det mig att stanna till och lystra lite extra. Mike Herreras andra band punkgänget MxPx säger mig heller ingenting eftersom jag slutade lyssna på nyare punkband någon gång i början av 1990-talet och då var det ganka svårt att skilja den genren från grungemusiken. Ett band som Green Day har dock varit ganska svårt att undvika (på senare tid) och de verkar i och för sig ganska sympatiska men de har inte satt några djupare spår. Men de här Tumbledown vill jag ge en chans och kolla lite närmare...


Ballad Of A Factory Man / Tumbledown (2008)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar