tisdag 2 mars 2010

Nytt och intressant på konsertfronten


Jag grämde mig över att missa The Avett Brothers i månadsslutet men läser nu att det är inställt på obestämd tid. Kanske blir det en andra chans för mig. Trist för de som ställt in sig på att se dem dock. Men biljetterna återlöses. Rosanne Cash besöker däremot Sverige och Malmö den här månaden närmare bestämt 11 mars. Band Of Horses gör en spelning i Göteborg i april. Den hölls hemlig till för några dagar sedan och biljetterna sålde slut direkt. Konserten gick inte att flytta enligt tidningen för en större scen var och är upptagen av de gamla elefanterna Jethro Tull.

Medan jag funderar över hur de (Jethro Tull, om nu någon undrar) låter idag eller för den delen lät, eftersom jag inte har lyssnat på deras musik på några decennier, mottager jag nyheten att Woven Hand dyker upp i Göteborg och Stockholm i slutet av maj med glädje. Det låter också spännande... Så länge håll till godo med Nels Andrews och en låt från hans fina album Off Track Betting från 2008.


Lady Of The Silver Spoon / Nels Andrews (2008)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar