lördag 23 maj 2009

"En unik...

musikskribent" lyder rubriken jag läser i Sydsvenskan nyss hemkommen...

Lennart Persson är bortgången. Jag vet att han tog en paus för ett tag sedan på grund av sjukdom. Det stod att läsa på hemsidan men det här... Jag har tidigare i det här sammanhanget omnämnt skivaffären Musik & Konst i Malmö och de nya band, artister och skivor jag fick med mig därifrån speciellt under 1980-talets första hälft. Somliga tack vare Lennart Persson personligen. När jag nu läser hur vänner och hans läsare minns honom känns somligt av det som skrivs igen. Han var en inspiratör med sin kunskap och sitt engagemang.

Somerville med Pernice Brothers skapar associationer på flera sätt. Låten kommer förresten från deras album Live A Little.


Somerville / Pernice Brothers (2006)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar