måndag 1 februari 2010

Elliot Randall


På tal om nya plattor försöker jag just nu utröna om Elliot Randall är på väg att släppa något nytt. 2007 kom hans album Take The Fall, som jag fann genom "Miles Of Music". Synd att denna utomordentliga källa till nya talanger (bland annat) inom americana-/alt-countrygenren lades ned. Det verkar, enligt Randalls MySpace-sida, som det är ett nytt album på gång betitlat Caffeine & Gasoline. CDBaby lär få besök igen relativt snart får jag en känsla av.

För er som missade Randalls Take The Fall släpptes den tydligen åter i januari förra året med ett par extra låtar. En speciellt varm rekommendation utfärdas för detta talangfulla debutalbum. Albumet spelades flitigt av mig då och tog sig högt upp på min 2007-års bästalista. Här följer ett smakprov och jag får nog plocka fram skivan...


Hold The Candle / Elliot Randall (2007)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar