måndag 1 februari 2010

Några nya album jag ser fram emot


Eef Barzelay och hans Clem Snide släpper nytt album The Meat Of Life senare i februari. Jag hoppas att detta album kan höja sig några snäpp över det senaste för Eef Barzelay och Clem Snide är ett av mina stora favoritband. Vidare är Midlake på ingång med nya efterlängtade skivan The Courage Of Others liksom Reckless Kelly med sin platta Somewhere In Time, där lite samarbete med och kring Pinto Bennett och Joe Ely utlovas.

Beautiful Loser Society följer upp Aim Low från 2008 med albumet The Long Slow Decline men det kom tydligen förra året upptäcker jag nu. Det är svårt att hålla koll på allt bra speciellt de nya banden som inte får speciellt mycket utrymme i media. MySpace är i alla fall en bra källa till viktig information men det är som sagt var svårt att hålla koll på alla bra band och när det händer något nytt på fronten. Det blir att ta en ordentlig titt på CDBaby.

I vilket fall som helst är det nu i år som jag ser fram emot detta album med Beautiful Loser Society. Patty Griffin släpper ett gospelalbum vet inte riktigt när eller om det redan släppts. 26 januari släpptes Griffins album Downtown Church upptäcker jag nu i ett inlägg från 12 januari på bloggen "Sing me back home". Drive-By Truckers, tipsar "La Cienega" om, släpper nytt i mars.

Ett stort tack till goda bloggare på sidor som "Sing me back home" och "La Cienega" som hjälper en att hålla sig uppdaterad!!! De är väl värda återkommande besök. Du finner dem i sidomenyn till höger. Följande nyfunna videoklipp kommer påpassligt till användning. Ryan Adams i en skönt avskalad version av - såklart - La Cienega Just Smiled...


1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren på min blogg! Kul att du hittat dit, gillar din blogg starkt! Har lagt till dig på min länklista.

    SvaraRadera