måndag 26 januari 2009

Fjärilar


Zach Braff gillar The Shins så till den milda grad att han använder deras musik i såväl Scrubs som den egna långfilmen Garden State. Natalie Portman låter Zach Braff lyssna på dem i väntrummet till doktorn i Garden State och ja, jag har svårt att inte gilla The Shins från Portland, Oregon. Har man inte sett filmen så bör man göra det. Det finns mer bra musik att hämta där som Iron & Wine till exempel.

The Shins har gett ut sparsamt med skivor fyra stycken på tio år. Från det andra albumet Oh, Inverted world (2001) kommer två låtar, som har använts flitigt i ovanstående TV- och filmproduktioner, nämligen Caring Is Creepy och New Slang. Och känner man inte igen namnet The Shins så rekommenderar jag att lyssna på dessa två sånger så kanske... Själv är jag förtjust i dessa låtar men jag är även svag för deras tredje skiva från 2003, Chutes Too Narrow.


Saint Simon / The Shins (2003)

3 kommentarer:

  1. New slang är en fruktansvärt bra låt :) Upptäckte den faktiskt genom just Scrubs. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Om du inte har sett "Garden State" så ska du kolla upp den. När eller om du vill se Zach och Natalie. Jag gillade den och musiken så klart!

    SvaraRadera
  3. Jodå jag har sett den :) Liiiite konstig men skön. Zach Braff har riktigt härlig musik i både filmer och Scrubs.

    SvaraRadera