onsdag 11 februari 2009

Fix it


"What makes them walk away
after all these years?
These years of learning it the hard way
by the lessons from the years
I know it's not a game, but it feels like losing"

(David Ryan Adams)


Fix it / Ryan Adams (2008)




Ryan Adams sågs en tid som countryns framtid, först tillsammans med bandet Whiskeytown sedan som soloartist. Som soloartist gav han ut två bejublade album, därpå dalade stjärnan något och därefter betänkligt. Anseendet har väl stärkts något på senare tid. Själv är jag glad att jag stiftade bekantskap med Ryan Adams något senare efter att den värsta hypen lagt sig. Jag roas inte nämnvärt av ältandet huruvida en artist eller band var bäst då eller sedan. Enligt min egen erfarenhet varierar kvalitén i en musikers karriär (en självklarhet kan tyckas men...). Det är som om vissa har svårt att släppa detta enahanda dikotoma tänkande, som utgår från ont och gott och att inget finns däremellan eller för den delen utanför eller ovanför, Elvis eller Tommy(?), Beatles eller Stones(?) och så vidare.


När jag ändå rör mig i Ryan Adamsland kommer här ytter-ligare ett videoklipp med en sång, som jag inte har hört förut.


Follow The Lights / Ryan Adams (2007)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar