onsdag 4 februari 2009

Pedagogiska arbetssätt eller metoder


Swindonbandet XTC får stå för dagens inlägg apropå rubriken. Making Plans For Nigel var bandets första större hit och släpptes 1979. 1992 spelade för övrigt Primus in en version av låten liksom Robbie Williams 1997.


"We only want what's best for him
We're only making plans for Nigel
Nigel just needs this helping hand"

(Colin Moulding / XTC)


Making Plans For Nigel / XTC (1979)



Observera att videon innehåller handfasta pedagogiska tips. Eventuellt något att ta fasta på... Men nu återstår bara att tacka för gott samarbete högt ärade kollegor!

2 kommentarer:

  1. Ah, den där mentalsjukhusliknande känslan tycker jag att jag känner igen från jobbet. Vi behöver några tavlor till i arbetsrummet, Bruce!

    SvaraRadera
  2. Bruce: Undrar om bubbarna har tagit bilderna?
    Bruce: Vet inte, Bruce...
    Bruce: Vi kollar imorgon!
    Bruce: Du, sjukhus känns jobbigt...
    Bruce: Ja, men vi kan sätta sprätt på det hela.
    Bruce: Lite psychedelica, kanske?
    Bruce: Paint it black tycker jag, Bruce.
    Bruce: Nej, mustasch Bruce!
    Bruce: En polisong röstar jag på!
    Bruce: Neeej, jag vill inte ha någon siren i mitt...förlåt vårt rum.
    Bruce: Hur tar vi oss ur det här nu?
    Bruce: Vi har väl tagit oss ur värre saker?
    Bruce: Du är klok du, Bruce!
    Bruce: Det är du med!
    Bruce: Där ser du det löste sig!
    Bruce och Bruce: Haajdoooo!

    SvaraRadera